Na nejprimitivnější otázky bývají nejtěžší odpovědi. A zodpovědět dotazy, které se vztahují k ekonomice, penězům, podnikání, vydělávání a podobně bývá nejtěžší. Zvláště když se rozhodneme dopídit se toho, co konkrétně znamená nějaká větev tohoto širokého stromu, co konkrétně pod sebou skrývá jeden z pojmů. Ono totiž každý z lidí, kteří se v těchto oborech pohybují, vám řekne něco jiného.
Každý to vidí ze svého úhlu pohledu, což je samozřejmě v podnikání a byznysu nejdůležitější – mít nějaký vlastní ucelený názor a pohled na svět, mít vlastní smýšlení odlišné od ostatních, přijít s něčím novým a užitečným, ukázat svůj svět lidem a pak na tom začít v klidu a poctivě vydělávat, ideálně hodně vydělávat. Takovýchto lidí není mnoho, je totiž příliš těžké vymyslet něco, co ještě nikdo nikdy nevymyslel, a ke všemu to úspěšně prodat, vysvětlit lidem, že ten váš úžasný objev, nápad či cokoliv jiného k něčemu skutečně je.
My se ale chtěli zaměřit na byznys. Můžete se zeptat všech, co v tomto oboru takříkajíc jedou, a nic se nedozvíte. Tedy až na pár věcí. Je pár drobností, které tvoří základy pro každého podnikatele, pro každého úspěšného byznysmana. Nikdy nikdo z nich nechce nic zadarmo – oni vědí, jak to funguje, že bez práce nejsou koláče a tak dále a tak dále. Pracují na nějakém svém snu, pravda, mohou dosáhnout velkých výdělků, ale za cenu velkých risků, a nepracují lehce. Ač by se to tak mohlo zdát, je tomu přesně naopak – tito lidé jsou dříči a neochvějní pracanti, mozek jim jede celé dny bez přestání naplno.
A ještě jedna věc, snad úplně nejdůležitější. Čas. Čas hraje tu největší roli, ať už je to načasování projektu, výstupu, akce, vrhnutí výrobku, nápadu, výmyslu mezi lidi, do éteru, na trh nebo čas, za který budou uskutečněny jisté požadavky, vystaveny faktury, dodáno zboží, jak se to skloubí s příjmem a výdejem, co za to budeme muset zaplatit a co vyděláme, a když se to o pouhou minutku celé posune, můžeme vydělat i ztratit miliony. To ví každý podnikatel, a tak plánuje a plánuje a plánuje. Sedí nad papíry, bloumá po místnosti a neustále vymýšlí, co s čím a oním udělat a hlavně kdy, kde a jak. A pak zase kdy a za jak dlouho a na jak dlouho a jakou dobu to bude trvat.
S tím samozřejmě souvisí i kvalita výrobku. Pokud bude vyrábět tak, aby nám to vydrželo věčně, po pár letech, až to budou všichni mít, zkrachuje. On musí vědět, jak dlouho to má vydržet, nesmí to přehnat, ale ani podcenit, musí to zkrátka a dobře vymyslet tak akorát a uspořádat všechny časy do jedné přehledné tabulky a díky té se stát pánem byznysu.